Frispark!

Mye om lite, litt om mye. Mine syn på verden.

Tuesday, November 04, 2008

Cupfinale! Obama Oreos vs. McCain Magicians



I dag er det presidentvalg i USA, og verden følger med, og man vet hvem man heier på.
Jeg vet også hvem jeg heier på og kommer til å juble når han vinner, og bli ganske så skuffa hvis det skjer noe rart.

Jeg er
glad i fotball, og merker at stemningen før nattens finale er ligner veldig på stemningen før en viktig sportsbegivenhet. Kommentarene og analysene er til forveksling like, folk bås-setter sine motstandere på samme måte som fotballfans gjør og folk er opptatt av å vise hvor de hører hjemme med flagg, skjerf, button-er o.s.v.

De som ikke liker fotball og annen sport mener det er teit å bry seg om fordi det ikke betyr noe. Da pleier jeg å si at de går glipp av noe når de ikke tør å tro at det betyr noe. Jeg bryr meg fordi det betyr noe for meg, selv om jeg vet at IK Starts vekst og fall nok ikke har avgjørende effekt på for eksempel store internasjonale finanskriser.

Jeg håper de som ikke liker fotball heier på Obama i kveld, så kan de kanskje få føle på spenningen, triumfen, gleden og fellesskapet 
vi som tør føler litt av hver uke. Selv om, og det gjør vondt å fortelle dere det, vi har ikke så mye å si i kveld heller.

For meg kommer høsten 2008 til å være høsten da Oreos vant valget og Start rykket opp.

1 Comments:

  • At 05 November, 2008 08:13, Blogger Hanna Hvattum said…

    Jeg tenkte faktisk på det, at det er sport og valg, som er de eneste(?) gangene man uten sikkerhet, den ene eller andre veien, får et svar og kan gråte eller juble. Og det er så fint når det går rett vei :)

     

Post a Comment

<< Home